Vraag hier het gratis whitepaper boordevol praktische tips aan!

Netvliesmanagement: ijzersterk relatiebeheer

De opdracht is afgerond, het klantcontact veranderd. Hoe blijf je in beeld? Er is niet altijd reden om meteen weer in gesprek te gaan. Zaak dus om je relatiebeheer stevig op orde te hebben. Netvliesmanagement is daar een fundamenteel onderdeel van: zorgen dat de klant geregeld iets van je ziet (of hoort). Door regelmatig contact denken klanten aan je als ze een nieuwe aankoop overwegen. Bovendien wijzen de praktijk en vele onderzoeken uit dat het behouden van klanten makkelijker en financieel voordeliger is dan het werven van nieuwe klanten. Wat cruciaal is: zoek niet alleen maar contact om iets te willen verkopen. Dat gaat – zeker de klant – vervelen. Juist de contacten van mens tot mens creëren een duurzame relatie. Elke week samen koffie drinken dan maar? Nou, dat is ook weer overdreven.

 

Kies voor een kleurrijke mix van online- en offline-zichtbaarheid, dat prikkelt de klant. De ene keer ziet iemand je, de volgende keer leest hij of zij iets wat jij hebt geschreven en weer een andere keer popt je naam op social media op. De mogelijkheden zijn talrijk, waardoor er een doeltreffende combinatie te vinden is die past bij jouw doelgroep en jouw bedrijf.

 

Hoe wil jouw klant contact houden?

Natuurlijk is het van groot belang dat je weet op welke wijze jouw klant contact wil houden. En met welke frequentie. Kies bovendien voor variatie aan inhoud, wees vindingrijk! De ene keer deel je kennis of tips, de andere keer is een boodschap wat meer verkoopgericht. Wees niet bang dat klanten dergelijke promotie niet op prijs stellen. Doordat jij de klant kent, ben je in staat om gepersonaliseerde aanbiedingen te doen: iets wat in het verlengde ligt van een eerdere aanschaf, bijvoorbeeld. Zo’n 40% van de klanten heeft daar volgens onderzoekers interesse in. Als het maar aansluit bij de behoefte. Of trigger met informatie die een latente behoefte blootlegt, klanten weten niet altijd dat ze iets nodig hebben tot iemand hen daar op attendeert.

 

Hoe blijf jij in beeld?

Onderstaand zie je tal van manieren om in beeld te blijven bij klanten.

netvliesmanagement relatiebeheer

 

Kies voor een kleurrijke mix van 5 tot 7 manieren voor jouw netvliesmanagement. Combineer online en offline: dan blijf je aantrekkelijk in beeld bij klanten.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Referenties

De trainingen laten daadwerkelijk verandering zien binnen onze teams, verkoopgesprekken zijn gestructureerd en concreet.

Peter van Aken,
Sales Manager Energetica Natura

Ze weet tijdens presentaties snel de aandacht van mensen te pakken, maakt makkelijk contact en inspireert!

Ruud van Hecke,
Rayondirecteur Rabobank Regio Schiphol

Lees hier wat andere klanten zeggen ....