Vraag hier het gratis whitepaper boordevol praktische tips aan!

door Daniëlle de Jonge in Klanten houden, Klanten vinden

De waarde van referenties is een niet te onderschatten middel voor succesvolle verkoop. Ieder bedrijf zou er gebruik van moeten maken. Bijvoorbeeld op de website, nieuwsbrieven en in offertes of brochures. Een klant aan het woord geeft nieuwe klanten het vertrouwen dat ze een goede keuze maken om met jou zaken te doen. Vraag of je klant kort maar k

door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden

Netwerken: het is de kracht van veel goede zakelijke relaties. Om zaken te doen, voor samenwerking of voor gewoonweg waardevolle contacten. Tips om een netwerkgesprek effectief te beginnen, het praten over koetjes-en-kalfjes en een correcte afronding van het gesprek. Netwerkbijeenkomsten bezoeken levert veel op. Je ontmoet vaak interessante

door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden

Wie meer nieuwe klanten wil werven of het aantal opdrachten bij bestaande klanten wil uitbreiden, heeft de keuze uit tientallen manieren om dat te realiseren. De investeringen in tijd en geld variëren nogal en het effect is niet voor ieder bedrijf en iedere doelgroep even groot. Vandaar dat ik met klanten altijd kijk wat het beste bij hen, de prod

door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden

Goede acquisitie bestaat voor een belangrijk deel uit het kiezen van de juiste doelgroep. Door je op een specifiek deel van de markt te richten maak je jezelf veel aantrekkelijker dan wanneer je 'alles voor iedereen wil zijn'. Je richten op een bepaalde doelgroep helpt je om je (potentiële) klanten goed te leren kennen. Wat houdt hen bezig? Wat sp

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen

Of het nu een uitnodiging is, een mailing, tekst voor een folder of website of social media:  teksten schrijven kan behoorlijk lastig zijn. Eerst moet je bedenken wat je wilt schrijven en vervolgens is het de bedoeling om het prikkelend en pakkend op papier te zetten. Voor wie zelf de uitdaging aan gaat een aantal tips. Aan het begin van he

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen

Op de hoogte zijn van ontwikkelingen bij jouw klanten en de branche waarin ze zitten. Het is een belangrijk onderdeel van goede acquisitie en relatiebeheer. In het contact met je prospect of klant kun je er aan refereren. Je laat ermee zien dat je oprecht geïnteresseerd bent. En je ziet meteen waar kansen liggen. Je kunt immers sneller inspelen op

door Daniëlle de Jonge in Klanten hebben, Klanten houden, Klanten vinden

Veel van mijn klanten help ik met het genereren van free publicity. Online en offline zijn  er volop  mogelijkheden en het is een relatief voordelige manier om aandacht te krijgen voor een product, dienst of bedrijf. Daarbij is het uiteraard wel slim om te kiezen voor nieuwswaardige feiten. Als je alleen een 'reclamepaal' bent, schiet je het doel

door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden

Veel commerciële kanjers houden zich bezig met koude acquisitie. Een van de meest voor de hand liggende manieren om dat te doen is koud bellen. Het gaat snel en is makkelijk in te plannen. Toch breekt bij sommige mensen het angstzweet uit als ze er aan moeten beginnen. Ineens blijken e-mails, een gesprek met een collega, dat ene project of het voo

door Daniëlle de Jonge in Klanten hebben, Klanten houden, Klanten vinden

Wie van netwerken houdt komt vaak in contact met mensen die een afspraak willen maken. Bijvoorbeeld omdat iemand jou iets will bieden, omdat de persoon een mogelijke samenwerking ziet of om te praten bij een kop koffie over....vul maar in. Een uitstekende manier om met een afspraak je netwerkcontacten verder te verdiepen. Maar wat als je liever gee

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen

Een van mijn klanten introduceert met regelmaat een nieuw 'bedrijfsthema'. Van kantoor tot vergaderruimte en kantine hangen dan flyers met spreuken of andere tips die op dat thema slaan. Deze keer was de keuze gevallen op 'bevlogenheid' en ik las "Bevlogen werknemers beschikken over energie en toewijding. Ze hebben een grotere arbeidsproductiviteit

door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden

Het schrijven van een offerte is voor de meeste bedrijven een vast onderdeel in het commerciële traject. Soms ben je de enige die een offerte mag uitbrengen, terwijl je de andere keer een van de twee, drie of zelfs meer aanbieders bent. In het gesprek voorafgaand aan de offerte heb je de kans gehad om jezelf zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk

door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden

Je ontmoet allerlei mensen, soms een aantal tegelijk en zie dan maar eens goed de namen te onthouden. Want het is toch vervelend als je gedurende een gesprek al niet meer weet hoe je gesprekspartner heet.  En als je de persoon op een volgend moment weer tegenkomt, is het wel zo attent als je nog weet wie het is. Voor de velen onder ons die het las

Referenties

De trainingen laten daadwerkelijk verandering zien binnen onze teams, verkoopgesprekken zijn gestructureerd en concreet.

Peter van Aken,
Sales Manager Energetica Natura

Ze weet tijdens presentaties snel de aandacht van mensen te pakken, maakt makkelijk contact en inspireert!

Ruud van Hecke,
Rayondirecteur Rabobank Regio Schiphol

Lees hier wat andere klanten zeggen ....