door Daniëlle de Jonge in Klanten houden, Klanten vinden
De waarde van referenties is een niet te onderschatten middel voor succesvolle verkoop. Ieder bedrijf zou er gebruik van moeten maken. Bijvoorbeeld op de website, nieuwsbrieven en in offertes of brochures. Een klant aan het woord geeft nieuwe klanten het vertrouwen dat ze een goede keuze maken om met jou zaken te doen. Vraag of je klant kort maar k
door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden
Netwerken: het is de kracht van veel goede zakelijke relaties. Om zaken te doen, voor samenwerking of voor gewoonweg waardevolle contacten. Tips om een netwerkgesprek effectief te beginnen, het praten over koetjes-en-kalfjes en een correcte afronding van het gesprek. Netwerkbijeenkomsten bezoeken levert veel op. Je ontmoet vaak interessante
door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden
Wie meer nieuwe klanten wil werven of het aantal opdrachten bij bestaande klanten wil uitbreiden, heeft de keuze uit tientallen manieren om dat te realiseren. De investeringen in tijd en geld variëren nogal en het effect is niet voor ieder bedrijf en iedere doelgroep even groot. Vandaar dat ik met klanten altijd kijk wat het beste bij hen, de prod
door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden
Goede acquisitie bestaat voor een belangrijk deel uit het kiezen van de juiste doelgroep. Door je op een specifiek deel van de markt te richten maak je jezelf veel aantrekkelijker dan wanneer je 'alles voor iedereen wil zijn'. Je richten op een bepaalde doelgroep helpt je om je (potentiële) klanten goed te leren kennen. Wat houdt hen bezig? Wat sp
door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen
Of het nu een uitnodiging is, een mailing, tekst voor een folder of website of social media: teksten schrijven kan behoorlijk lastig zijn. Eerst moet je bedenken wat je wilt schrijven en vervolgens is het de bedoeling om het prikkelend en pakkend op papier te zetten. Voor wie zelf de uitdaging aan gaat een aantal tips. Aan het begin van he
door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen
Op de hoogte zijn van ontwikkelingen bij jouw klanten en de branche waarin ze zitten. Het is een belangrijk onderdeel van goede acquisitie en relatiebeheer. In het contact met je prospect of klant kun je er aan refereren. Je laat ermee zien dat je oprecht geïnteresseerd bent. En je ziet meteen waar kansen liggen. Je kunt immers sneller inspelen op
door Daniëlle de Jonge in Klanten hebben, Klanten houden, Klanten vinden
Veel van mijn klanten help ik met het genereren van free publicity. Online en offline zijn er volop mogelijkheden en het is een relatief voordelige manier om aandacht te krijgen voor een product, dienst of bedrijf. Daarbij is het uiteraard wel slim om te kiezen voor nieuwswaardige feiten. Als je alleen een 'reclamepaal' bent, schiet je het doel
door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden
Veel commerciële kanjers houden zich bezig met koude acquisitie. Een van de meest voor de hand liggende manieren om dat te doen is koud bellen. Het gaat snel en is makkelijk in te plannen. Toch breekt bij sommige mensen het angstzweet uit als ze er aan moeten beginnen. Ineens blijken e-mails, een gesprek met een collega, dat ene project of het voo
door Daniëlle de Jonge in Klanten hebben, Klanten houden, Klanten vinden
Wie van netwerken houdt komt vaak in contact met mensen die een afspraak willen maken. Bijvoorbeeld omdat iemand jou iets will bieden, omdat de persoon een mogelijke samenwerking ziet of om te praten bij een kop koffie over....vul maar in. Een uitstekende manier om met een afspraak je netwerkcontacten verder te verdiepen. Maar wat als je liever gee
door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen
Een van mijn klanten introduceert met regelmaat een nieuw 'bedrijfsthema'. Van kantoor tot vergaderruimte en kantine hangen dan flyers met spreuken of andere tips die op dat thema slaan. Deze keer was de keuze gevallen op 'bevlogenheid' en ik las "Bevlogen werknemers beschikken over energie en toewijding. Ze hebben een grotere arbeidsproductiviteit
door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden
Het schrijven van een offerte is voor de meeste bedrijven een vast onderdeel in het commerciële traject. Soms ben je de enige die een offerte mag uitbrengen, terwijl je de andere keer een van de twee, drie of zelfs meer aanbieders bent. In het gesprek voorafgaand aan de offerte heb je de kans gehad om jezelf zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk
door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden
Je ontmoet allerlei mensen, soms een aantal tegelijk en zie dan maar eens goed de namen te onthouden. Want het is toch vervelend als je gedurende een gesprek al niet meer weet hoe je gesprekspartner heet. En als je de persoon op een volgend moment weer tegenkomt, is het wel zo attent als je nog weet wie het is. Voor de velen onder ons die het las