Vraag hier het gratis whitepaper boordevol praktische tips aan!

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen

De zomer is zakelijk vaak een wat rustiger periode, een mooi moment om - letterlijk - ruimte te maken. Want dat geeft je meteen de ruimte voor nieuwe zaken. Klanten bijvoorbeeld, of projecten die je op wilt pakken. Door in de zomer een paar acties uit te voeren, kun je in september weer fris en met nieuwe energie aan de slag. Tips uit eigen ervarin

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen, Klanten hebben, Klanten houden, Klanten vinden

In no time stond Human2Human: de nieuwe klantrelatie in de top vijf van best verkochte managementboeken. Er is kennelijk grote behoefte aan antwoorden op de vraag hoe we in dit internettijdperk de klant kunnen bereiken. Ik ontzenuw de mare dat alles online zal gaan. ’75 procent van de kopers wil vroeg of laat toch menselijk contact.’ Ofwel: ech

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen, Klanten hebben, Klanten houden, Klanten vinden

Tevreden klanten worden niet vanzelf ambassadeurs, verkopen met échte aandacht kan daar echter bij helpen. In mijn boek 'Human2Human: de nieuwe klantrelatie' leg ik hoe je dat doet. Klanten hebben tegenwoordig torenhoge verwachtingen: onvergetelijke ervaringen, bevlogenheid, innovatieve oplossingen. Bevalt het de klant niet, dan stapt hij over naa

door Daniëlle de Jonge in Klanten houden, Klanten vinden

Tevreden klanten bevelen producten aan bij vrienden. Weinig bedrijven maken gebruik van dat gegeven. ‘Zorg dat je continu in beeld blijft bij klanten!’ Een tevreden klant is immers goud waard. Misschien niet eens omdat hij meer bij jou afneemt - want dat schijnt niet per se zo te zijn. Maar wel omdat hij als ambassadeur voor jouw bedrijf kan op

door Daniëlle de Jonge in Klanten houden, Klanten vinden

Een goede klant is goud waard in meerdere opzichten. Natuurlijk is het fijn als je een leuk contact met elkaar hebt. Je helpt elkaar: jij levert iets waar de ander behoefte aan heeft en diegene helpt jou om jouw business goed te laten lopen. En tevreden klanten zorgen ervoor dat jij fluitend je werk blijft doen. Allemaal mooie eigenschappen van gew

door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden

De indruk bestaat vaak dat extraverte mensen heel goed zijn in netwerken. Maar dat hoeft niet perse zo te zijn. Zeker, er zijn voordelen. Maar uiteraard ook minder fijne eigenschappen. Ben jij zo'n extravert type? De volgende tips geven je nog meer netwerkplezier. Het grote voordeel van de extraverte netwerker is dat ze altijd en overal een

door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden

Dat effectief netwerken alleen voorbehouden is aan extraverte mensen, is een duidelijk misverstand. Introvert of extravert, beide kunnen veel voordeel behalen uit het netwerken. De combinatie van beide type mensen maakt het alleen maar leuker. Ben jij een introvert type? Denk dan eens aan het volgende om jouw netwerkplezier te vergroten. Int

door Daniëlle de Jonge in Klanten hebben, Klanten houden

Een paar weken geleden werd ik gebeld door een journalist van Promz Magazine, een vakblad over alles rondom promotionele producten voor klanten. Aan een aantal deskundige werden tips gevraagd over relatiegeschenken, en ik mocht vanuit mijn salesexpertise mijn kijk op dat onderwerp geven. Nu is het toch al ‘de tijd van het jaar’ dat bedrijven ma

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen

Robert Cialdini, wereldwijd bekend om zijn zes beïnvloedingsprincipes die hij in zijn boek ‘Invloed’ goed gefundeerd uiteenzet. Naar mijn idee een must have voor iedereen die contact heeft met klanten, er zijn er niet voor niks meer dan 2 miljoen van verkocht. De principes doorvoeren in de dagelijkse praktijk levert zonder meer zakelijke succe

door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden

Een leuk gesprek, een mooie offerte en dan….zegt de klant nee. Balen! Wat is er mis gegaan, jullie had toch een klik met elkaar? Een ‘nee’ kan allerlei redenen hebben. Vaak is de ander nog niet overtuigd van het belang om voor jou te kiezen, ziet hij of zij geen duidelijke meerwaarde of is het een kostenplaatje wat meespeelt. Bij de pakken ne

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen

Of je nu een commerciële functie hebt, als ondernemer je diensten of producten verkoopt of een professional bent die ook ‘de eigen broek (of rok)’ moet ophouden: verkoopblunders overkomen iedereen. In de trainingen en coachsessie die ik heb met klanten is het vaak heel leerzaam om de gemiste kansen door te spreken. En ja, dat mag soms best met

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen

Succes = de juiste dingen steeds weer doen. Deze quote hoorde ik een aantal jaar geleden op een podcast van een Amerikaanse salescoach en het spreekt mij aan. Je bent immers zelf de regisseur van je eigen verkoopsuccessen. Dat lijkt makkelijk gezegd, in de kern heb jij toch echt je succes voor een heel groot deel in eigen hand. In de trainingen en

Referenties

De trainingen laten daadwerkelijk verandering zien binnen onze teams, verkoopgesprekken zijn gestructureerd en concreet.

Peter van Aken,
Sales Manager Energetica Natura

Ze weet tijdens presentaties snel de aandacht van mensen te pakken, maakt makkelijk contact en inspireert!

Ruud van Hecke,
Rayondirecteur Rabobank Regio Schiphol

Lees hier wat andere klanten zeggen ....