Vraag hier het gratis whitepaper boordevol praktische tips aan!

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen

Een leuke discussie gehad met vriend P. over 'Hoe groen is jouw bedrijf?'. Bijna niet meer aan te ontkomen tegenwoordig, en dat is maar goed ook vind ik persoonlijk. De groene uitstraling van bedrijven varieert van heel eenvoudig tot best-ver-doorgevoerd. Om de simpelste vorm maar te noemen: de groene-mailregel. Heb jij hem al standaard in je mail

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen

Laatst had ik een merkwaardige ervaring. Op een zakelijke bijeenkomst wilde een man mij de hand schudden en hij draaide zijn hand wat horizontaal, met de handpalm naar boven gericht. Ik kon dus weinig anders dan mijn hand ongeveer op die van hem leggen. Een ongemakkelijk gevoel, zeker als je bedenkt hoe zo'n soort houding overkomt. De handpalm naar

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen

Het geeft altijd leuke discussies in trainingen: hoe belangrijk is de inhoud van je verhaal? Als je kijkt naar het totaalplaatje van communicatie dan heb je drie elementen die er toe doen. Houding, stem en taalgebruik. Dat laatste, de inhoud dus, zijn maar voor 7% van belang waar het gaat om het overbrengen van jouw boodschap. Je kunt een mooi verh

door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden

Eens heb ik een heel uur lang mogen genieten van een presentatie van Marc Lammers, de hockeycoach van het Nederlands dameselftal voor degenen die hem nog niet kennen. Een inspirerende man, heeft humor en weet zijn publiek ook echt het hele uur te boeien. De kers op de slagroom als je het mij vraagt: zijn presentatie werd ondersteund met beelden! Ge

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen

Heb je wel eens gelet op de voeten van je gesprekspartner als je staat te praten? Of op die van jezelf? Voeten verraden namelijk veel in een gesprek. Het is een van die non-verbale signalen waardoor je onbewust (en soms bewust) het gesprek een prettig of juist minder prettig karakter geeft. Als je weer eens tijdens een bijeenkomst staat te

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen, Klanten hebben, Klanten houden, Klanten vinden

Zakelijke brieven en mails eindigen meestal met 'Met vriendelijke groet'. Niks mis mee, een correcte en professionele afsluiting. Tegelijkertijd wel een standaard-afsluiting. En Zakelijk Verleiden begint met opvallen tussen alle andere correspondentie. Met een beetje creativiteit bedenk je zo een variatie voor jouw organisatie! Ter inspirat

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen

's Avonds als het donker is dan doe ik het. Stiekem, want ik heb liever niet dat iemand het ziet. Ik moet het van mezelf, gewoon omdat het verstandig is. Maar leuk vind ik het niet. Terwijl het slim zou zijn als ik het veel vaker doe. Vooral als ik aan het werk ben. 's Avonds als ik in de auto stap, dan komt hij tevoorschijn uit mijn das

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen, Klanten houden, Klanten vinden

‘Iets ludieks! Kunnen we de mensen op ludieke wijze bewust maken van de impact van communicatie?’, zo vroeg een opdrachtgever. Vol enthousiasme somden we een flinke lijst op: van businessgames tot theatersport, van creatieve werkvormen tot praten met honden. Praten met… Wat?? Het enige waar mijn hond vroeger naar luisterde was ‘ga je me

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen, Klanten hebben, Klanten houden, Klanten vinden, Schriftelijke communicatie

Mensen doen zaken met mensen. We raken er steeds meer van doordrongen dat we als persoon de beste onderscheidende factor zijn. Niet alleen het product of de dienst telt, de persoonlijke factor is minstens zo belangrijk. Tijd dus voor actie: maak je zelf onweerstaanbaar aantrekkelijk om zaken mee te doen! En ja, hoe je het ook wendt of keert: pr

Referenties

De trainingen laten daadwerkelijk verandering zien binnen onze teams, verkoopgesprekken zijn gestructureerd en concreet.

Peter van Aken,
Sales Manager Energetica Natura

Ze weet tijdens presentaties snel de aandacht van mensen te pakken, maakt makkelijk contact en inspireert!

Ruud van Hecke,
Rayondirecteur Rabobank Regio Schiphol

Lees hier wat andere klanten zeggen ....