Vraag hier het gratis whitepaper boordevol praktische tips aan!

door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden

Luchtige gesprekken voeren is een belangrijke vaardigheid in allerlei formele en informele situaties, dus ook bij het netwerken. Wil je alleen maar praten over het werk en zaken doen, dan zul je merken dat je gesprekspartner dat niet altijd weet te waarderen. Zaken doen is immers gebaseerd op het hebben van een goede relatie en die bouw je op door

door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden

Netwerkbijeenkomsten bezoeken levert veel op. Je ontmoet vaak interessante mensen, je komt te weten wat er speelt bij bedrijven en in branches en het is de basis voor een goed zakelijk contact. Bezoek je netwerkbijeenkomsten waar je al veel mensen kent, dan is het een mooi moment om op informele manier bij te praten. De valkuil is ook meteen dat je

door Daniëlle de Jonge in Klanten hebben, Klanten houden

Altijd leuk: iets organiseren voor klanten. Het is een mooie gelegenheid om klanten te bedanken voor het feit dat ze klant zijn, het is uitstekend netwerken en daarnaast biedt het je de mogelijkheid om hen op een andere manier met jouw bedrijf kennis te laten maken. Of je nu kiest voor een originele, ludieke variant of voor een meer vertrouwde inst

door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden

Onlangs sprak ik iemand die een nieuwe dienstverlening gaat introduceren. Hiervoor verstuurt hij  onder andere een mailing naar een aantal bedrijven. 'Niet met een postzegel erop, maar met een frankeermachine gefrankeerd', vertelde hij. Zijn motivatie: mailings met een postzegel komen minder professioneel over en dan denken mensen dat het van een

door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden

Koude acquisitie via de telefoon is een van de manieren om nieuwe klanten te werven. Veel mensen vinden het lastig, omdat het gesprek in veel gevallen niet direct het resultaat oplevert wat men verwacht. Vaak gaat het al mis aan het begin van het gesprek. De beller is te gedreven om zijn of haar doel voorop te stellen. En daar zit een potentiële k

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen

Wie rond deze tijd van het jaar aan klanten, collega's of andere zakelijke relaties vraagt 'Hoe gaat het?', krijgt vaak iets te horen a la: 'Druk, nog even van alles afronden voor dit jaar en dan volgend jaar weer volop aan de slag' of 'Nou het was met het jaartje wel zeg. Maar we zijn bijna klaar voor nu en dan nieuw jaar vol nieuwe kansen!'. Ofwe

door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden

Het is een van de meest irritante dingen waar je als commerciële kanjer mee te maken kunt krijgen. Je hebt net een geweldige offerte gemaakt, met iemand afgesproken om snel samen eens een kop koffie te drinken of een (potentiële) klant uitgenodigd voor een interessante bijeenkomst. En dan .... blijft het stil. Je belt een keer, spreekt de voicema

door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden

Door mijn 'uit de hand gelopen' hobby als bestuurslid van het dierenasiel in Breda, ben ik nauw betrokken bij een groot project. In de aankomende jaren wordt er een mooi nieuw dierenopvangcentrum gebouwd en sinds de pers er een aantal keer aandacht aan heeft willen besteden, weten tal van bedrijven ons te vinden om hun diensten en producten aan te

door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden

Vorige week was ik als coach op stap met een salesmanager. Pittige dame die wervelend het dienstenpakket van haar organisatie onder de aandacht weet te brengen. In de afrondende fase van het gesprek vroeg ze aan de directeur van het bedrijf waar we op bezoek waren: "Krijgt u een goed gevoel van mij?". De arme man verschoot direct van kleur en wist

door Daniëlle de Jonge in Klanten hebben

Dat je als persoon geen tweede kans krijgt voor een eerste indruk is duidelijk. Voor de ontvangst in je bedrijf geldt dat niet anders. Iedere (potentiële) klant of andere bezoeker vormt zich een indruk van jouw bedrijf in de eerste paar minuten dat hij of zij er is. Dat begint al bij de receptie of andere ruimte waar iemand binnen komt. Hoe ziet h

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen

Meer en meer slaan bedrijven de handen ineen. Vooral kleinere organisaties zien het nut van een goede samenwerking steeds duidelijker. Je hebt immers ineens een aantal (extra) collega's om mee te sparren, je kunt gezamenlijk een nieuw of vernieuwd product- of dienstenaanbod neerzetten en je kunt kosten met elkaar delen. Daarbij spelen bedrijven elk

door Daniëlle de Jonge in Klanten hebben

In het vorige blogartikel kun je lezen hoe je het beste feedback geeft. Wie feedback geeft, mag ook feedback terug verwachten. Dat kan van een collega of leidinggevende zijn, maar ook klanten kunnen je vertellen hoe ze iets hebben ervaren. Dat is soms onprettig, je wordt misschien boos of schiet in de verdediging. In het omgaan met feedback speelt

Referenties

De trainingen laten daadwerkelijk verandering zien binnen onze teams, verkoopgesprekken zijn gestructureerd en concreet.

Peter van Aken,
Sales Manager Energetica Natura

Ze weet tijdens presentaties snel de aandacht van mensen te pakken, maakt makkelijk contact en inspireert!

Ruud van Hecke,
Rayondirecteur Rabobank Regio Schiphol

Lees hier wat andere klanten zeggen ....