Vraag hier het gratis whitepaper boordevol praktische tips aan!

door Daniëlle de Jonge in Klanten hebben, Klanten houden

Met enige regelmaat duiken ze op in mijn mailbox: de klanttevredenheidsenquêtes. Sommige heel simpel met de vraag om een waardering in sterren of cijfers en nog wat aanvullende vragen. Andere zo uitgebreid dat er minstens een kwartier in gaat zitten om door de vragenlijst heen te worstelen. Deze week gaf ik een workshop voor een bedrijf dat ook gr

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen, Klanten hebben, Klanten houden

De opdracht is afgerond, het klantcontact veranderd. Hoe blijf je in beeld? Er is niet altijd reden om meteen weer in gesprek te gaan. Zaak dus om je relatiebeheer stevig op orde te hebben. Netvliesmanagement is daar een fundamenteel onderdeel van: zorgen dat de klant geregeld iets van je ziet (of hoort). Door regelmatig contact denken klanten aan

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen, Klanten hebben, Klanten houden, Klanten vinden

In presentaties en workshops over onderscheidend verkopen vertel ik altijd vrij snel dat verkopen echt uit de tijd is. Waar ik voorheen mensen trainde in het ontwikkelen van een scherp verkoopverhaal met klinkende USP’s, ligt de focus sinds jaren uitsluitend op relatiegerichte commercie. Verkooppraatjes hebben plaats gemaakt voor menselijk contac

door Daniëlle de Jonge in Anekdotes, Essentieel voor succesvol verkopen, Klanten hebben, Klanten houden, Klanten vinden

Voor de onder commerciële professionals populaire website 'Sales is een vak', interviewde Rikkert Walbeek mij. Hij was benieuwd waarom ik zo stellig ben over het feit dat klanten tegenwoordig aan de macht zijn. Daar vertelde ik hem graag over! Lees het interview hier.

door Daniëlle de Jonge in Klanten houden, Klanten vinden

Vraag aan de gemiddelde verkoper of ondernemer waar de meeste opdrachten vandaan komen, en je zult heel vaak als reactie krijgen: uit mijn netwerk. En zo'n netwerk, dat is nogal breed. Van klanten tot kennissen en van prospects tot andere bedrijven uit jouw branche. Iedereen kan een rol spelen in jouw acquisitietraject en uiteraard geldt dat anders

door Daniëlle de Jonge in Boekentips

Voor de verkiezing ‘Managementboek van het Jaar 2018’ ben ik juryvoorzitter. Een geweldig mooie taak, om samen met vijf jurycollega’s het allerbeste boek te kiezen dat deze bijzondere titel verdient. Met regelmaat geef ik je in blogs een kijkje achter de schermen. Zo ontdek je meer over onze indrukken, het proces, en wat ons opvalt aan trends

door Daniëlle de Jonge in Klanten hebben

Toen ik in het voorjaar van 2015 deel mocht nemen aan een discussie op het Managementboek Gala, kwam het gesprek op ‘de klant centraal stellen’. De tafelvoorzitter vroeg me of ik er ook jeuk van krijg als ik die term hoor. Nou en of! Het zegt namelijk weinig, het is maar net hoe het zich uit. En dat wisselt nogal.   BT kiest er bijvo

door Daniëlle de Jonge in Anekdotes, Boekentips

Voor de verkiezing ‘Managementboek van het Jaar 2018’ ben ik juryvoorzitter. Een geweldig mooie taak, om samen met vijf jurycollega’s het allerbeste boek te kiezen dat deze bijzondere titel verdient. Met regelmaat geef ik je in blogs een kijkje achter de schermen. Zo ontdek je meer over onze indrukken, het proces, en wat ons opvalt aan trends

door Daniëlle de Jonge in Klanten vinden

Van alle presentaties en trainingen die ik geef, gaat een groot deel over acquisitie. Bij nieuwe én bestaande klanten, want relatiebeheer is in mijn beleving ook - indirect - acquireren. Klanten met wie je al zaken doet vertroetel je op persoonlijke en onderscheidende wijze, zodat ze graag zaken met je blijven doen. Tegelijkertijd blijf je actief

door Daniëlle de Jonge in Anekdotes, Boekentips

Voor de verkiezing 'Managementboek van het Jaar 2018' ben ik juryvoorzitter. Een geweldig mooie taak, om samen met vijf jurycollega's het allerbeste boek te kiezen dat deze bijzondere titel verdient. Met regelmaat geef ik je in blogs een kijkje achter de schermen. Zo ontdek je meer over onze indrukken, het proces, en wat ons opvalt  aan trends in

door Daniëlle de Jonge in Essentieel voor succesvol verkopen

Communiceren doen we altijd en overal. Je kunt er mee spelen om te zien wat de effecten zijn. Of het juist heel gericht inzetten om een doel te bereiken. En omdat iedereen het constant doet, is het logisch dat we zo en dan in een valkuil stappen. Ook in onze contacten met klanten. De 5 meest gemaakte bloopers van (commerciële) communicatie:

door Daniëlle de Jonge in Anekdotes, Boekentips

Voor de verkiezing 'Managementboek van het Jaar 2018' ben ik juryvoorzitter. Een geweldig mooie taak, om samen met vijf jurycollega's het allerbeste boek te kiezen dat deze bijzondere titel verdient. Met regelmaat geef ik je in blogs een kijkje achter de schermen. Zo ontdek je meer over onze indrukken, het proces, en wat ons opvalt  aan trends in

Referenties

De trainingen laten daadwerkelijk verandering zien binnen onze teams, verkoopgesprekken zijn gestructureerd en concreet.

Peter van Aken,
Sales Manager Energetica Natura

Ze weet tijdens presentaties snel de aandacht van mensen te pakken, maakt makkelijk contact en inspireert!

Ruud van Hecke,
Rayondirecteur Rabobank Regio Schiphol

Lees hier wat andere klanten zeggen ....